Rallye Sudety

12.09.2016 16:33

 

Závod Rallye Sudety a jeho pořadatele Tomáše Čadu netřeba představovat. Zkrátka Sudety jsou jen jedny a to 113 km s převýšením 3944 m. Pro mnohé bajkery vrchol sezony a pro mnohé bajkerská výzva. Letošní babí léto dává, takže víme, že prášit se bude a na technické sjezdy jsou ideální podmínky. V 5:30 budíček, po sedmé hodině zahřát nohy, pokecat, do startovního koridoru a 8:00 je odstartováno. Řekli jsme si s Michalem, že úvodní kopec pojedem s rozvahou, čehož se snažím držet. Sudety se rozhodují úplně jinde. K mému překvapení se zhruba na 20. km sjíždí velmi zajímavý balík, ve kterém je hned pět zástupkyň něžného pohlaví. Společně se Zdeňkou Němcovou a Karin Kadner (německá závodnice) dojíždíme Karlu Štěpánovou a hned na to se k nám připojí i Tereza Němcová. Snažím se jet s holkama, ale zatímco Karla s Terezou teprve zahřívají motory, já cítím, že jejich tempo je na mě rychlé, takže vítězí rozum a zhruba na 25. km si z tohoto dámského rychlovlaku dobrovolně vystupuju. Od té doby už neblbnu a jedu si svoje, pár borců kolem mě se ptá, jestli to pojedu pod sedm hodin. Odpovídám, že to v plánu je. Prý se mě budou držet.

Závod jsem si užila...

 

Až do Machova se přetahuje s německou závodnicí. Ona má navrch ve výjezdech a já z kopce. Ze souboje vyjdu nakonec vítězně.  Během závodu sklízím řadu pochval, za sjezdařské dovednosti, což moc potěší. Postupně se přibližujeme k nejznámějšímu sjezdu. Hvězda je ikona. V MTB Trilogy jsem ji dala, před týdnem taky, tak jedu. Najedu si dobře. Esíčko. Pravá. Levá. Posílám to dolu. Kritický úsek dávám. Ale pak… Sakra! Vycvaknu a je to v háji. Jsem plná naštvání, chci to zachránit, pustim to dál, ale nestihnu nacvaknout a opouštím stroj. Vela zklamání. Jediný černý puntík, který jsem dnešní den obdržela. Po zbytek závodu červík hlodá v hlavě. Nechápu, že jsem to nezvládla. Slunko pálí a výjezd po louce na Ostaš stojí za to. Nicméně letos jsem na posledních kilometrech méně prošitá než předešlé ročníky. To, že bylo před závěrečnou občerstvovačkou o jeden výjezd méně než loni, jsem uvítala. A je mi jasný, že jsem nebyla sama. Sjezd z Bišíku do cíle je už labúžo. V cíli v čase 6 hodin a 48 min jako 5. žena absolutně, což mi vynáší 4. místo v kategorii. Pytel brambor je prý nejhorší, ale když jsou před tebou jména jako Karla Štěpánová a Tereza Němcová a k tomu víš, že jsi do závodu dal vše, tak převládá naprostá spokojenost.

Podium...

 

Spokojenost byla i u Michala, který si v absolutním pořadí dojel pro perfektní 25. místo (9. v kategorii) a ukázal, že jde výkonnostně stále nahoru, viz číslo z minulého ročníku. Podle jeho slov, začal volněji a jak se blížil k cíli stále zrychloval, poslední kopec pak regulérní závody. Škoda, že nebyl závod ještě o pár kilometrů delší. Jediný problém přišel na Vodních zámcích, kde si Michal vystoupil ze sedla, od té doby mu řazení lehce odmítalo poslušnost a taky během pádu přišel o stahovací kolečko na tretře, takže až do Machova jel s volnou tretrou. Nad Machovem volal o pomoc a díky fanouškovi s elektrikářskou páskou, mohl pokračovat dál, i když nyní měl nohu v tretře staženou zas až moc. No a Hvězdu dal s přehledem =)

Úspěch Kellys Bikeranch Teamu podtrhl především Marek Rauchfuss, který Rallye Sudety ovládl po té, co svým soupeřům nastoupil v posledním stoupání. Záda mu v TOP 5 kryl Michal Bubílek a to 4. místem. Kategorii týmů na dlouhé trati ovládl Kellys Bikeranch Team a k tomu Jirka Míl vítězí v kategorii M50. Všem, kteří závod dokončili gratulace.

 

Volání o pomoc...

 

Michal na Hvězdě...

Web závodu

Výsledky

Fotky

 

Zpět